Fredag, Lördag, Söndag

Fredag, blev det ridning på två pollar! Först red jag Pride till staby och mötte Blondi och Lutfina! Vi red på en ny liten stig och hade det allmänt mysigt. Sedan satt vi även och fikade lite mitt i skogen med hästarna! Urmysigt!!
.
Efter ridningen på Pride gick jag ner till Maria´s stall och fick rida hennes arabhingst Nosic! :D Så vacker häst. Jag red med Maria och hennes nordsvenska hingst på 2 år. Det gick jättebra. Nosic är så rolig att rida, pigg och framåt och 23 år, man märker verkligen inte att han är 23 år! 
Bild på lilla ponnyn:
 
 
Lördag, red jag först hos Maria, dock red jag ensam denna gången och det gick lika bra! Han var mycket mysig. Han vet vart han får/brukar galoppera och då börjar han tagga och är skitrolig att rida. Hahah, har blivit lite smått kär i den ponnyn...<3 Sedan åkte jag hem, hoppade lite studsmatta med min lillasyster, flyttade kaninburarna och kaninerna, och käkade! 
.
Efter allt "jobb" hemma m.familjen började det regna och jag skulle rida Pride och mamma skulle rida Disa... Det var riktigt blött men det var riktigt kul ändå. Pride är sån att när man ska galoppera travar hon hellre som en travhäst gör, snabbt... HAHA, fast inte så konstigt.. Hon har ju det i sig så... Men vi flög fram i alla fall!
 
 
Söndag, helt enkelt idag.. Idag har dagen bestått av att jag vaknade i soffan (ville sova där så jag kunde vakna tidigt). Sedan åt jag lite frukost och blev sedan skjutsad till stallet! Skulle först rida Nosic, blev samma runda som jag tagit dom andra dagarna, vi flög fram och min hjäm som var blöt sen igår var torr och fin! Jag gillar bara den hästen mer... och mer... och mer!
 

Efter jag ridit Nosic tog jag cykeln upp till Pride och red henne, hoppning stod  på schemat!
Pride var jätte duktig men man märker att hon inte hoppat på länge, hon var lite ofokuserad ibland och verkade inte veta vad hon skulle göra... Haha, men det slutade mycket bra!!
 
 
Ja, det var mina tre dagar jag inte kunnat att blogga om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du lika lat som jag?

Din E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din söta bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0