Ridning, Milano!

HEL-CRAZY MEDRYTTARPONNY JAG HAR!!

Mitt alarm ringde inte så jag kom till Kungälvsbusstation klockan 11.16 sedan satt jag och väntade en stund, funderade på om jag verkligen ville rida idag på Milano. Sedan började jag gå mot stallet.
Ca klockan 12.10 var jag framme, jag hade gått ca 4.5 km! :)
När jag kom fram tog jag in Milano & Lorenzo.
Jag hade med mig lite varm oboy och macka som jag åt. Gott!
.
Okej ridningen då.
Jag red barbacka, eller ja hade ett täcke på honom så red jag.
Jag tänkte gått mot paddock hållet men Milano vägrade gå dit, så det blev andra hållet.
När vi kommit en bit vägrade han gå ännu en gång. Stod där ett tag utan att röra oss någonstans.
Han tog ett steg så jag tänkte "äh jag vänder". På vägen tillbaka gick han ner på ängen, han var helt omöjlig att få fram/upp ur diket. Tänkte att jag får trava lite men då var han så himla pigg att han började
galoppera, bocka, skutta osv.
Helt galen var han!
.
När jag var på väg tillbaka upp för backen stack han iväg med mig bockade fick först inte stopp på honom.
Men sedan såg han ett läskigt träd och stannade som tur det.
Galen som sagt.
.
Men han gick i en fin form i både skritt, trav och i första galoppen då han inte bockade.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du lika lat som jag?

Din E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din söta bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0