"kändisar", åsiktsinlägg

Jag har tänkt på de med "kända" folk eller bloggar osv.. Hur tillexempel en känd blogg´s "ägare" kan få så mycket uppmärksamhet, jag diskuterade detta lite med en vän och tänkte skriva ett litet inlägg.
Vi säger att Berta Bertasson har en jättepopulär blogg och är sjukt snygg! Och så är hon på grönalund, där är det en massa folk som läser hennes blogg, oså blir dom helt galna över att se hennes hår eller se henne några meter bort, dom tar kort på henne och lägger upp "OMG JAG SÅG BERTA" osv. Jag tycker ändå det är rätt sjukt hur en människa kan få så mycket uppmärksamhet genom en sån grej, skaffade en blogg, lyckades få en massa läsare och var duktig bloggare, sen kan det gå för långt, som att dom tror att dom är mer än en människa.
 
Folk blir galna över att dom ser lite av dom, vissa stalkar dom, herregud folket, det är en människa, det är nog inte sista gången ni ser dom! Eller kanske, om Berta bor i stockholm och du bor i skåne då kan det vara så, men ändå, göra en sån stor grej över en människa, nu säger jag inte att jag har något emot det, men jag menar, de e liksom vanliga människor, tänk om alla skulle reagera så mot alla, vilket liv..
 
Jag personligen tycker det är jätte kul att det finns folk som lyckats så bra och verkligen förtjänar det! Men tyvärr kan det gå för långt på vissa håll. Allt detta är inte min åsikt, utan det är så det är, men ni ska inte missförstå mig! Som sagt, det är jättekul tycker jag, att det är så, folk som lyckats men vi tar ett till exempel.. Berta var med i Let´s Dance och sedan skaffar hon blogg, och så fort det spridits ut så kan den vara helt plöstligt högt upp på blogg-topplistorna, även om den inte är så bra, men den blir bra med en snygg design och något att skriva om. Kom ihåg, nu säger jag inte att det kanske hänt med ett speciellt folk, men ändå, ni fattar.
 
 
Sen tycker jag även, ponnysanning, ni som läser min blogg och inte är intresserade av hästar kan jag berätta att det är en "skvallerblogg" en riktigt bra en! Men jag tycker det är synd att dom inte länkar eller letar information på de mindre bloggarna, för de finns så många som försöker men dom har inget sett att hitta läsare! Och då är det perfekt tillfälle för ponnysanning att hjälpa oss genom att leta kanske lite information vi har osv.
Jag älskar ponnysanning och kollar den flera gånger om dan så ingen snack om saken, men jag skulle vilja veta mer om flera, inte bara dom största bloggarna, nu har ponnysanning ganska mycket variation med failbilder som är inskickade oftast från mindre bloggqar, åsiktsinlägg från olika bloggar och mer, men jag vill veta ännu mer!  Tyvärr kanske dom inte har tiden, att kolla alla världens hästbloggar, men då och då kan dom väll kolla på deras kommentarer och klicka in på en blogg dom inte kände igen och kolla om dom hittar lite smått och gott? Eller vad tycker ni?
 
Alltid kan ju inte livet vara rättvist, men skulle vara kul att ge det en chans när man ändå har en sån stor blogg! Och självklart om människan med den stora bloggen är en förebild eller idol osv, självklart, självklart kan man stalka dom om man vill eller så, men om Berta skulle vara populär bara för hon är snygg, då fattar jag inte riktigt grejen, eller bara för att dom varit med i ett program och blivit känd, är dom en förebild för en, självklart, jag säger inte att ni inte får gå fram till eran förebild/idol och be om  en autograf eller snacka eller vad som, utan jag menar, varför göra en sån stor grej att ta kort på deras hår bara för dom är mer populära, gå fram till dom istället ifall ni gillar dom så mycket!
 
Meningen med detta inlägg är att jag fattar inte hur man kan göra en stor grej, vi säger att jag älskar Berta bara för hon är känd och jag tror vi skulle vara sjukt bra vänner, men jag känner henne inte ens, jag vet egentligen inte hur hon är, jag har bara lärt känna henne genom bloggen och där tror jag hon är en sjukt snygg bloggare som är känd, men egentligen så är hon en bara vanlig människa som lite fler folk känner till.
 
Så om ni ser "Berta" säger jag bara, GRATTIS DU HAR SETT EN MÄNNISKA!
Jag är jätteglad för dom som har lyckats med det dom vill, ingen snack om saken, men kom ihåg, alla är lika mycket värda, alla är människor, vi alla är egentligen en stor familj, vi har bara inte lärt känna varandra.
 
 
Juste, kom även och tänka på det med Justin Bieber.. Den oskyldiga killen som folk skriver att dom vill döda, slå ner osv. JAG FÖRSTÅR INTE ATT FOLK HAR "HJÄRTA" ATT SÄGA SÅ! Det är hemsk, det är bara grymt dåligt att säga så, så himla, åhh! Jag gillar inte Justin Bieber´s musik det kan jag säga direkt! Men han kan jag inte säga något om, jag har aldrig träffat honom, jag kan säga om jag tycker han är fin eller ful, men jag kan inte säga om jag älskar eller hatar honom, de 2 orden är starka ord, jag har aldrig träffat människan och ni har nog inte heller gjort det, hur vet ni att han är snäll, underbar och puttinutti? Och hur vet vissa att han är dum i huvudet, bög och att han är värld att inte få leva? Människan vill bara leva sin dröm och han la ut en video på youtube, so? Om ni hatar honom så mycket, varför lyssna på honom? Han har inte gjort oss något, förutom att han ville dela med sin musik, och ville leva sin dröm, få göra de han ville! Varför hatade ni tillexempel, Whitney Houston, eller Ozzy Osbourne? Knark, rökning, allmänt skit? Ja, dom var kända och gav folket musik, dom var/är vuxna och alla tjejer är inte kära i dom, så att killarna blir avundsjuka och börjar kalla dom bög. Jag fattar inte skillnaden egentligen! VAR F** ÄR RESPEKTEN?! ÅH JAG BLIR SÅ ARG!
 
Kan folk inte fatta att alla har känslor, ALLA! Är man född efterbliven.. respektera det, dom kan inte ändra på det, det blev fel på vägen, är man missbrukare, respektera det, folket är som som dom är! Är man bög, respektera det! Är man överviktig, respektera det, dom vill säkert ha hjälp och en riktig vän som stöttar dom! Har man håriga ben för man inte vågar berätta för sina föräldrar att man vill raka dom, respektera det! Eller vad som helst! Respektera! Alla är olika och man ska inte behöva ändra sig bara för någon annan vill det eller för att man inte har några vänner, man ska få kunna leva sitt liv utan massa slit för att göra sig fin eller inte få ha sin religon, sin läggning eller sin vikt, man ska kunna få vara sig själv!
MÄNNISKOR, RESPEKTERA VARANDRA, SNÄLLA!
 
Tänk på detta, alla vill ha ett värt liv, innerst så vill nog alla de, för vissa kanske livet tar slut för tidigt på grund av folk som inte respekterar varandra, tyvärr är livet inte rättvist och det tycker jag inte det ska vara helt heller, men respektera varandra, klarar du inte av det får du prata med personen att det funkar inte längre. Jag kan bara inte fatta, hur folk med ett hjärta inte använder det, för att få en människa att verkligen vara nöjd över sitt liv. Ge och du får tillbaka!
 
VI ALLA ÄR LIKA MYCKET VÄRDA, KOM IHÅG DET!
 
 
 
Trackback
RSS 2.0