Varning för depp inlägg -.-

Folk undrar varför jag inte gillar Cyklon och Quinto på ridskolan.
Och jag tänkte ta och berätta detta, en gång för alla så alla kan låta bli att tjöta om det, för jag orkar inte ta upp det varje gång.. Jag uttrycker mig alltid fel, jag säger att jag inte gillar hästarna, men egentligen så gillar jag inte att rida dom, jag kan säga direkt att jag hatar att rida dom, hata är ett stark ord men det stämmer faktiskt i detta fallet..
.
Jag tycker båda två är ganska lätta att rida, oftast, men jag mår inte bra av att rida dom, jag blir bara på tråkigt humör, jag kan rida dom, men jag vill inte, det är TVÅ stycken hästar på ridskolan, det finns andra hästar/ponnys jag kan och får rida som jag kan utvecklas med och samtidigt vara glad och lära mig!! Men nä, då får jag välja mellan dom två, fattar bara att folk inte kan acceptera, jag passar inte med dom hästarna, folk och ridlärare säger att jag rider bra på dom, okej deal, men då kan jag väll rida en annan häst och utvecklas med den så kan någon annan rida Cyklon och Quinto?!
.
Om det bara fanns någon som förstod hur jag kände, utan att folk går emot mig och säger "jo men du rider bra på honom, fortsätt göra det".. jag vill ha någon som förstår och kan säga ärligt "du rider bra på honom men jag accepterar dina åsikter, vill du inte rida honom tycker jag inte du ska behöva göra det förutom i "nödfall".
.
Jag blir bara så arg, jag orkar inte! Jag har inget emot hästarna annars, även om det kan missuppfattas så för er som varit med mig i stallet, jag älskar att stå och mysa med Cyklon, han gör mig så glad, jag kan liksom vara där och bara vara jag, men att rida honom, nej jag vill inte! Jag vill inte låta mina föräldrar betala för att jag ska vara på dåligt humör när jag rider! Jag tänker posetivt men det går inte tillslut..
.
Jag blir bara så less på livet ibland.. :(

Cyklon:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du lika lat som jag?

Din E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din söta bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0