Bella´s "problem"

Ja, bella´s "problem" då".
Ni som inte vet vem Bella är, så kan jag säga att det är min jack russel tik på 5 år! 
Hon har hela sitt liv varit skällig när folk knackar och det är rätt vanligt. Men sedan har hon börjat dumma sig, hon har börjat springa fram till folk och deras hundar och hon lyssnar inte längre. När min lillasyster kom till världen för 2 år sedan var ju Bella inte så jätte förstjust in henne och är inte det nu heller, hon reser ragg och morrar då och då när Molly kommer för nära eller bara vill klappa henne, antagligen är det för att Molly fått sådan uppmärksamhet nu  i 2 år osv. Bella har även naffsat till Molly någon gång.. Jag kollade på hundcoachen Fredrik Steen igår och har nu skickat ett mejl till honom och väntar på svar. Jag har provat med många metoder men inget funkar, och då tröttnar man till slut, jag valde att försöka se om jag kunde få ett svar om någon bra metod innan det går för långt!
.
Bella är egentligen en jättetrevlig hund och jag älskar henne över hela mitt hjärta, så jag vill även hjälpa henne, hon ska också kunna känna sig trygg i familjen, både Molly och Bella ska kunna trivas, vi alla ska kunna trivas, vi är trots allt en familj som jag älskar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du lika lat som jag?

Din E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din söta bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0