Bella, Sonny, Bobo - Presentation

Mina hundar, liten, mellan, stor. 
___________________________________________________________________________________
 
Jag kan väll ta att börja med Bella.
Bella är min Jack Russell Terrier tik på 5 år, hon är född 11/11 2006. Jag älskade henne från första början. Vi hade redan en hund, men jag ville ha en till, en lite mindre i födelsedagspresent som jag kunde köra agility med och tävla med och så. Så en kväll när nästan ingen i vårt område hade ström hade vi det, vi ringde på Bella och tillslut hade jag henne hemma, hos mig! Jag var överlycklig, en egen valp och nu sitter jag här, med en 5 årig hund. Vi har gått igenom mycket, vi har gått agilitykurs, tävlat vår första tävling och ja, vi har haft det fin fint tillsammans!
.
Denna hund betyder så otroligt mycket för mig, jag drömde en gång att Bella var en mops..? Och att hon ramlade ner för en klippa i ett hav och då gick världen under bara för jag grät och skrek så högt.. det var hemskt. Den dagen Bella inte finns med i mitt liv längre kommer jag sakna henne så grovt mycket, jag kommer sakna en del av mig, men jag vet att den egentligen alltid finns inom mig, jag bara inte ser den eller hör den.. 
Men det är låååångt kvar!  Nu njuter vi bara av den tiden vi har tillsammans, i år blev det inga agility kurser pga för lite pengar. Men vi tränar hemma och hon gillar det fortfarande.. puh! Vad kan man berätta om henne mer.. hon är underbar, jag kommer alltid älska henne, vad som än händer!<3
 
 
Sonny, den skithunden, jag älskar honom också såklart! Han är en border collie hane på 4 år tror jag..? Fyller 5  i år. Han har ett mycket stort hjärta men är dock lite osäker och trögfattad. Man blir lätt irreterad på honom då han är trögfattad, fast ibland kan han lyssna riktigt bra. Han är en hårig hund med ett vackert ansikte, han är så personlig på något sett. Jag brukar köra lite freestyle med honom eftersom hans höfter är för dåliga för agility, men freestyle är något han verkligen älskar, men han brukar bli lite jobbig när det gäller godiset, han blir galen!
.
Som vi tror borde han inte vara hel border collie, dock sa hans förra ägare det. Men vad spelar det egentligen för roll, han tillhör våran familj och jag älskar honom!
 
 
Bobo, nyaste hunden. Rottweiler hane på 4 år tror jag väll han är? Ska också fylla 5, om jag minns rätt. Han är kelvänlig och mycket snäll, dock kan han vara väldigt stark när man ska gå ut med honom, men är man bestämd och säger till honom så går han finfint! Honom gör jag inget speciellt med. Fick ett meddelande från pappa för ca ett år sedan om att vi fått en hund, haha, och där var en bild på Bobo! Fatta att jag blev förvånad!
Undebar go hund, dock lite jobbig ibland, men älskar man honom så gör man!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du lika lat som jag?

Din E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din söta bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0