Ridning, Cookie & Nosic, 2012-08-29, Lång dag i stallet!

Slutade klockan 14.00 idag och var i stallet vid 16.00 kanske..? 
.
Red först dressyr med Nosic, han funkade väldigt bra, ganska pigg bara, men det gjorde inget! 
Fick sina fina stunder och galoppen var "mums". Var hyffsat nöjd idag! :)
.
Tog sedan ner Cookie till paddocken, red lite dressyr och tränade lite från marken!
Körde även lite annan variant av tempoväxlingar. Jag galopperade på långsidan, saktade av till trav mellan långsidan och i mitten på kortsidan, sedan när jag kom till lite innan mitten av kortsidan så skrittade jag, skrittade några steg, trav och sedan på långsidan galopp och så fortsätter man så något eller något varv tills man känner att man har fått in det, självklart ska man inte köra slut på hästen, då kan man börja med trava långsidan, skritt och sedan halt, skritt och sedan trav. Nu blev det mycket om det och jag fattar knappt vad jag själv skrev. aja. 
.
Nu ska jag sova! Godnatt på er!
.
Måste ladda in hoppbilderna!! Så ni vet asså..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du lika lat som jag?

Din E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din söta bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0