Tävling 12/11-11

Det började med att jag vaknade klockan kvart i 6 och skulle bara klä på mig lite kläder och sedan åka direkt till varbergs ridhus :3 Visst blir ni lite avundsjuka av att ni inte ska gå upp så tidigt?
Haha nej men skulle försöka sova på vägen men nej, mådde inte bra, illa mående osv.



Skulle de bli någon agility? Skulle jag klara det?

Jag gick banan 2 gånger men kunde knappt gå utan att jag mådde dåligt så då skulle jag ju inte ens kunna springa. Det var en väldigt "snäll" bana och typ "nybörjarvänlig" eller hur man ska säga.
Så den banan vill jag verkligen köra! Men tog beslutet att jag verkligen inte kunde köra, så det blev mamma som fick göra första gången, och hon har ju inte tränat med Bella på liksom samma sett som jag har.

(det började med hoppklassen)

Men det såg jätte fint ut, Bella var nog också lite trött efter bla. alla intryck och tidigt på morgonen (vem vill inte sova ut på en lördag morgon?), Det gick bra dom första hindrerna, men så kommer "säcken" våran lilla fiende haha, där diskade dom sig tyvärr men ändå det är ca 90% av alla som tävlar som diskar sig, så varför skulle inte vi göra det?


Men dom körde klart banan ändå och jag började må lite bättre.
Efter våran klass så blev det medium klassen, när den var klar mådde jag nog som bäst.
Nu skulle vi gå banan igen fast en ny bana och agilityklassen.

Denna banan var svårare och den gillade jag inte. Men jag hoppades att det skulle gå bra ändå.
Och denna gången blev det min tur att vara förare!

Det blev tillslut våran tur, jag satte Bella på plats och när hon visslade i visselpipan tog jag av kopplet och började. Vi hoppade ett hinder och det andra sprang hon förbi?? Tillslut tog hon sig över det och vi kom till en blå tunnel (inte henns favorit), den kom vi inte igenom och då kände jag att jag orkar inte bråka med Bella så vi diskade oss där och tog nästa hinder, det hindret var "gungan" och den gick toppen.

Hon tappade efter det koncetrationen och sprang i väg till domaren och lite av publiken och skulle hälsa på dom, hon letade antagligen efter mamma.  Ja hon var nog väldigt trött efter dagen, sov på vägen hem.

Hoppas ni orkade läsa allt :)
Kommer snart ett till inlägg!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad har det varit med dig? :c <3

2011-11-13 @ 19:15:48
URL: http://http:/annawingaardh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du lika lat som jag?

Din E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din söta bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0